پرش به

برای استفاده از تمام امکانات انجمن باید عضو شوید.
اگر قبلا عضو شده اید باید وارد انجمن شوید.
عضویت ... ورود



تصویر
* * * * * 1 رای

چندین روش برای رهایی از اضطراب

مشاوره تحصیلی رهایی از اضطراب

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1 مدیر انجمن

مدیر انجمن

    مدیر کل

  • مدیر کل
  • 143 ارسال
  • تاریخ عضویت :
    پنجشنبه ۱۷ مهر ۹۳
    • جنسیت:
      آقا
    • مقطع تحصیلی:
      لیسانس
    • رشته تحصیلی::نفت

    ارسالی پنجشنبه ۱۵ مرداد ۹۴

    روحیه و شرایط احساسی و عاطفی برخی از افراد به نوعی است که بسیار مستعد استرس و نگرانی هستند. لذا با مدتی استفاده از دارو و یا مدتی تحت نظر روان شناس بودن مشکلی حل نمی شود بلکه به طور مقطعی بهبود می یابد. 

    راه حل اصلی این است که نقطه ضعف شما شناخته شده و کلا روحیات خود، حساسیتها، عوامل استرس زا برای خود و .. را بشناسید تا بتوانید از این طریق بسیاری از فشارهای روانی را تغییر، خاموش و یا به حداقل رسانید. 

    در زیر بعضی از روشهایی كه می ‌توانید برای كاهش فشار مورد استفاده قرار دهید، ذكر می کنم. ولی فراموش نکنید این روشها باید همواره آویزه گوش شما باشد و به طور کلی سعی کنید که دایما عوامل استرس زا را به چالش بکشید:

     

    1. از واكنشهای خود نسبت به فشار آگاهی كسب كنید. ببینید وقتی عصبی و مضطرب می شوید چه حالاتی سراغ تان می آید سپس سعی در کنترل آنها داشته باشید.

    2. خودگویی‌ های مثبت خود را افزایش دهید و دایما افکار و گفتار منفی را در ذهن تان مرور نکنید.

    3. برتوانایی ‌ها و تكالیف كامل شده خود تمركز كنید و کمتر به نقاط ضعف تان توجه کنید.

    4. از رقابت غیر ضروری بپرهیزید. افراد مضطرب تا جایی که امکان دارد باید سعی کنند زندگی آرامی برای خود طراحی کنند.

    5. محدودیتهای خود را شناخته و بپذیرید. بخاطر داشته باشید كه هركسی منحصر به فرد و با دیگران متفاوت است. هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه خود یک عامل ایجاد کنده اضطراب و استرس است.

    6. سرگرمی ‌هایی برای خودتان در نظر بگیرید، حالت آرامش خود را حفظ کنید.

    7. بطور منظم ورزش كنید. چرا که شما را به تحرک واداشته و ضمنا باعث ترشح اندروفین و بهبود شرایط بدنی و روحی تان می شود.

    8. از غذاهای متعادل به صورت روزانه استفاده كنید. مثلا سعی کنید هر شب قبل از خواب یک لیوان ماست ترش و یا یک لیوان شیر گرم بنوشید چون در آرامش بسیار موثر است.

    9. درباره نگرانی‌ ها و مشكلات خود با دوستانی كه مورد اعتمادتان هستند، صحبت كنید.

    10. وقت خود را بصورت خردمندانه مورد استفاده قراردهید. یعنی برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برنامه ریزی خود یک عامل مهم کاهش تنش است. ضمنا چگونگی برنامه ریزی وقت خود را ارزیابی كنید.

    11. برای آینده طرح داشته باشید و از طفره‌ روی و به تعویق انداختن آن خودداری كنید. به تعویق انداختن کارها باعث انباشته شدن کارها و سپس ایجاد حس تنش و استرس می شود.

    12. فراغت های كوتاه و مكرر برای خود در نظر بگیرید. شما باید برنامه ای منظم برای گردش و تفریح و حتی مسافرتهای کوتاه مدت داشته باشید تا هر چند وقت تجدید روحیه کنید.

    13. از روشهای آرامش بخش استفاده كنید. به عنوان مثال به هنگام احساس تنش برای چند دقیقه دم و بازدم آرام (و عمیق ) را تمرین كنید.

    14. مهمتر از هرچیز , در همه مراحل زندگی به خدا توکل کنید. با برنامه ریزی به سوی هدف پیش بروید و به اینکه سرانجام کار ها دست خداوند قادر است عقیده قلبی داشته باشید, در اینصورت دیگر نگران نتیجه کار نخواهید بود, و استرس از شما دور خواهد, چون به این اعتقاد دارید که هرچه پیش آمده به صلاح شما بوده.





    همچنین به مشاوره تحصیلی, رهایی از اضطراب نیز برچسب خورده است

    0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

    0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی